Älskade syster

Jag tar tillbaka det där jag sa om att inte blogga förrän jag är frisk. För jag är fortfarande sjuk och måste blogga om en juklapp. Nu undrar ni om jag är helt virrig i huvudet, men det handlar om en julklapp min syster gav mig.

Hon har lagt ner energi på att köpa en almenacka till mig och fylla den med Amsterdam-tips. Nästan varje vecka finner jag små hälsningar och kommentarer om sevärdigheter och affärer att besöka. Lite här och där sitter små hjärtan inklistrade, och hon har skrivit in familjens alla födelsedagar (inklusive min egna ifall jag skulle glömma den). Jag har inte riktigt haft tid att skriva in saker där än men imorse slog jag upp den och blev väldigt glad. Jag har missat några saker när jag har varit sjuk, men det får jag ta igen:


Ett besök för intagande av Heineken. Som för övrigt ÄR mycket godare här än hemma.

Tokigt nog är det endast en sak jag vill ha när jag är sjuk, och det är lösviktsgodis. Lösviktsgodis är som bekant ett rätt skandinaviskt fenomen och finns inte att få tag på i en vanlig matbutik här nere. Hur knäppt är det inte då, att syster har tipsat mig om detta! Detta gällde iof mars, men jag anser mig kunna ta rätten att besöka denna butik redna nu. Det ligger dessutom ett stenkast ifrån mig:



TACK syster!

Almenackan har även fyllts på med tre efterlängtade besök. Det första redan om 12 dagar: Babe!

Nu: Frukost och sedan ett försök att förstå sig på gruppdynamik på engelska.

Kommentarer
Postat av: Madde

Ååå så gullig din syrra är! Mysig blogg du har :)

2012-02-13 @ 18:58:42
Postat av: Syster

Haha, vad passande! Och farligt att det ligger nära om det är en bra butik. Jag är också sjukis, ögoninflamation - uäck! Och vrål förkyld. Hoppas du blir bättre snart! Godis hjälper garanterat. Puss

2012-02-14 @ 08:27:02
URL: http://lifestyleblogs.se/girle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0