Een nieuwe hals dankzij

Dagen i Amsterdam har bjudit på sol och varmare väder. Vi har varit ett runda på stan för att hitta lite skolböcker och gick såklart vilse igen. Annars har dagen bestått av plugg och administration (läs arga mail till de som anordnar boendet).


Zeynep är från Turkiet och läser på samma institution som oss

Kväll har det blivit på Stavangerweg 336. En kväll som bjudit på blandade händelser. Till och börja med smög sig febern på i eftermiddags och min hals mår inte på topp. Kvällens aktivitet blev inställd och lika bra var väl det för jag har fram till nu suttit med en inlämningsuppgift till min distanskurs. Nu är den inskickad och klar vilket känns skönt (jag var i “god” tid, den ska inte in förrän vid midnatt så jag har ju över en timme kvar egentligen).

Jag har bjudit grannarna på ett par tunnor vatten. Vattenproblemen kvarstår och alla lägenheter förutom en på hela våning ett (jag bor på två) är utan vatten. En söt liten italienska och en grabb från okänt land knackade på och frågade om de fick låna lite vatten. Selbsklar får de det, peppar peppar att det inte är jag som inte kan duscha (knackar lite lätt i mitt träbord). Då är jag hellre utan fullt fungerande värme, kläder kan man ju ta på sig för att hålla sig varm men vatten är svårt att trolla fram.

Fick även besök av min nya granne på vänster sida (på höger sida är tvätts
tugan, mycket skönt) och hon var en trevlig amerikanska från Miami som heter Jenna och är halv-holländsk. Hon bjöd med oss på gallej på söndag med hennes vänner, hon har redan bott här i ett år fast på ett annat ställe. Så trevligt! Hon är 27 och det är den äldsta jag träffat här för alla är mellan 20-23. Man känner sig som en tant iband och känner väl inte att alla som är här har samma ambitioner med resan (lika med leka att man är på Ibiza som 17-åring reds anm.). Men det är ju det som är så fantastiskt i en ny stad som dessutom är helt underbar, man gör ju vad man vill!

Imorgon blir det IKEA och köttbullar så det smäller om det. Köttbullarna igår blev bra och på onsdag är jag bjuden på.... köttbullsmiddag. Hos en norsk jente som heter Trine. Det blir bra det, tur att jag gillar köttbullar!

Nu ska jag koka te och försöka chilla lite med Anne Frankes dagbok. Har lovat mig själv att läsa ut den innan jag besöker museet jag vill se mest av allt här.


Ta hand om er!

Kusjes!


Kommentarer
Postat av: Mami

Hoppas att du kryar på dig gumman, gå till apoteket och be om dundermedicin, det brukar de kunna ha på apoteken söderöver. Puss

2012-02-07 @ 18:48:12
Postat av: Lisa

Gullis, vad underbart att höra om dina äventyr! mitt hjärta blir varmt av att höra om saker som jag också gjorde i börja. Men haha vad hände där med festen, körde ni vilse?! haha känner igen mig, händer heeela tiden i början men det krväs för att bli härdad. Underbart att du skriver blogg, mailar dig snart privat =) Hoppas att det gick bra på IKEA, ¨PUSSPUSS gullerumpa

2012-02-08 @ 14:29:31
Postat av: Syster

Usch vad trist att du är krasslig och att vatten/värme inte funkar som det ska men du verkar ju ha funnit lite trevliga grannar, bortsätt från ibiza-gänget. Härligt med ikea, jag är så nyfiken på hur du bor, kan du inte lägga upp bilder? Puss från Stina, maja, ebbot & t

2012-02-10 @ 07:27:41
URL: http://lifestyleblogs.se/girle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0