Full rulle

Det är inte en lugn stund i denna nya stad. Det är mycket att upptäcka och människor att lära känna. I torsdags började våran Introduction Week med att möta våran grupp för första gången (250 studenter indelade i ca 14 grupper). Vi har i två dagar haft aktiviteter i den grupp vi blivit tilldelade och jag har lärt känna flera trevliga människor från bland annat Canada, Polen, Danmark, Turkiet, Ungern och USA. Det är otroligt häftigt att sitta i en grupp med folk från alla delar av världen och prata om allt möjligt.


Maia och jag på Speed Dating, en av aktiviterna för att lära känna fler personer. Maia åker också från Stockholms Universitet som jag, och vi möttes upp redan på flygplatsen. Vi bor i samma korridor i rummen mittemot varandra och det är mycket skönt att ha henne i detta!

En av mina största rädslor var hur jag skulle klara språket. Engelskan har ju alltid funnits där men den är helt ärligt lite knagglig utan att ha övat på den praktiskt. Jag känner dock att det släpper mer och mer hela tiden och som alla sagt kommer jag inte tänka på det efter ett tag.

Jag har haft otur med mitt schema då två av mina kurser krockar nu under block 1 (en termin i Amsterdam är uppdelad i olika block), vilket gör att jag endast kommer ha föreläsningar en gång i veckan då jag måste hoppa över den ena kursen (som jag la till som en extrakurs så det gör ingenting, men det hade varit trevligt att hänga lite i skolan). Det blir nog bra ändå!

Idag är det sista dagen på Inroduction Week som startar med sportaktiviteter på eftermiddagen och en stor avslutningsfest på en båt ikväll. Jag och Maia satsar nog på att vara hejjarklack, men ska dit en stund ändå. Det är alltså inte riktigt lugn och ro än, men det är ju bara kul! När allt lugnar ner sig startar projektet att göra i ordning i min lägenhet och lära känna min nya stad ännu mer. Uppdateringarna kommer även de blir fler då.

Jag gissar på att några av er är nyfikna på hur det ser ut här, jag lovar att visa upp denna stad. Men nu har jag inte tid för det är dags att packa upp (har inte ens hunnit göra det ännu). Jag bjuder på en bild från utsikten från mitt fönster. Morgonsol och minusgrader, det är fint!



Vi hörs snart igen!

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0