I Amsterdam

Jaha. Då var man Amsterdammare.
Jag kan inte påstå att det känns verkligt på något sätt det här jag gett mig in på. Efter ett sorgligt avsked tidigt tidigt imorse bar det iväg till Arlanda. Med sentimentala känslor lyfte jag från svensk mark och två minuter senare dreglade jag ned min halsduk i min välbehövda extrasömn. När jag vaknade upp talade en ung herre till pilot om att vi snart skulle landa. Ett solskimrande (jaja låter väldigt tillgjort men det var fantastiskt vackert) Amsterdam visade upp sig. Amsterdam ser från ovan ut ungefär ut som om man sliceat upp en massa grönska (idag frostigt och lite grått dock) och hällt vatten däremellan. Som en kassler med vatten i valkarna. Låter inte helt smickrande men det var fint med båtar läng kanalerna och de små smala husen tätt ihop.

Jag är mör och trött och har många nya intryck i bagaget, men jag mår bra och har fått en okej liten lägenhet i utkanten av staden som jag nog kan göra till mig egen lilla vrå med hjälp av lite IKEA och marknader.

Jag checkar nu ut för att imorgon möta staden under starten av Introduction Week, en insparksaktivitet som varar i tre dagar för oss nyanlända studenter. Det blir nog livat. Hoppas dock jag får någon sömn trots avsaknaden av värme, mitt element fungerar inte jag fryser så jag skakar. Mössa hjälper inte.

Undrar vad jag gett mig in på och jag saknar hemma så det gör ont, men jag tror också detta kan bli en helt fantastisk resa på många sätt.

So long.

/Elin


Kommentarer
Postat av: Sandra K

Puss på dig! Lycka til!

2012-02-03 @ 09:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0