Sjuk

Gott folk, uppdateringarna så här i början skulle gärna vara fler men jag har fullt sjå att upptäcka min nya hemstad och framför allt lära mig hitta i den. Det tar tid att orientera sig, och det är mycket som ska ordnas med så här i början. Jag hade igår min första föreläsning i kursen ”Working in groups” och det verkar mycket lovande. Vi är ett 50-tal personer som deltar och kursen innebär, konstig nog, mycket gruppdiskussioner! Det gäller att vara förberedd alltså.

Efter värmetrubbel åkte jag på en lättare förkylning som efter cycklande i snålblåst lett till en större förkylning. Det verkar ha lett till något bronkit-liknande så idag gick jag in på en drug store (som är ett apotek och ingenting annat som man lätt kan koppla till denna stad) och fick dundermedicin som jag hoppas hjälper. Vi ska nämligen åka skridskor imorgon och då vill jag vara pigg. Mitt fritidsintresse som pågick från att jag var 3 år till jag var 16 var konståkning och jag har längtat så mycket till att snöra på mig ”grillorna” igen och hoppas på att kunskaperna finns kvar.


Kvällen blir lugn, med lite Tacos med Maia och kanske ett glas rött för att värma upp luftrören. Mitt rum är nästan helt i ordning efter en tokig resa till IKEA (insåg väl nånstans halvvägs tillbaka att jag borde åkt två gånger) men är just nu väldigt stökigt så jag visar er lite senare.


Jag var tvungen att försöka ersätta grabben där hemma med någonting och på IKEA hittade jag en herre som får duga så länge:

 

Mr. Strawberry

Nu ska jag sova bort lite feber.
Puss och kram så länge

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

ååååå tacos!! Nå ble jeg misunnelig.. Hvorfor bor ikke jeg også i Stavangerweg....=(?

2012-02-10 @ 18:15:47
Postat av: Mami

Ja, dundermedicin från drugstoren då blir du frisk på ett kick. Tacos låter gott, själv ska jag tillaga en liten bit fisk med någon liten räka kanske.

Ha det så bra imorgon på isen, puss

PS söt "gubbe"

2012-02-10 @ 18:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0