Tvättdrama

För att tvätta i mitt dorm kan man gå tillväga på två sätt:


1. Man anländer till tvättstugan precis när någons tvätt har blivit klar. Man bör anlända i så lagom tid att personen i fråga inte har hunnit tillbaka till tvättstugan för att hämta tvätten och eventuellt stoppa in en till maskin för då är man körd. Denna procedur innebär att man är tvungen att plocka ur denne persons nytvättade kläder och lägga dom ovanpå maskinen för att kunna stoppa in sina egna grejer. En gång hittade jag mina nytvättade underkläder ovanpå maskinen. Jag är inte helt tillfredställd med tanken om att mina underkläder låg där helt öppet. Den gången kom jag till stugan en minut efter att mitt tvättprogram var avslutat. Det går alltså snabbt som attan.


2. Man anländer till tvättstugan en stund innan någons tvättprogram är klart. Man får då ha koll på tiden och springa till tvättstugan titt som tätt för att inte missa när maskinen precis blir klar (tur att tvättstugan är min granne). Då kan nämligen samma sak som ovan hända, att tvättens ägare hinner före. Eller så gör man som tjejen jag nyss stötte på där inne. Jag hade en tvätt igång och ville stämma av kvarvarande tid då jag hade en till omgång som skulle in. Framför min maskin står en tjej, med en bok i handen, på kö för att använda min maskin. Då var det 10 minuter kvar och det såg ut som att hon stått där ett tag. Det kändes inte lägligt att då slänga ur sig: "Actually, I had in mind to use that machine a couple of more hours". Då vi har 3 våningsplan à 20 lägenheter på varje plan som delar på 3 maskiner, kan jag förstå att hon inte rorkar springa upp och ner om hon bor längre bort.


Jag hoppas dock på lite tur ikväll då jag har mer att tvätta. Det får bli lite motion i form av tvättstugebesök en gång i timmen helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0