Sista söndagen i Amsterdam

Det är en sentimental Elin som skriver idag. Jag saknar redan Amsterdam, fast jag inte ens har åkt härifrån. Nu börjar det, folk droppar av en efter en. Lucie lämnade oss för Canada igår, Malena och John styr sin kosa till Barcelona idag. Och näst på tur är.... jag? Det är overkligt.

Jag fyller mina sista dagar med vänner, skratt och kramar. Skriver uppsats, men den är nästan klar. Har min final-presentation i största kursen på torsdag. På fredag åker jag hem. Hem till en väldigt massa kärlek.


I fredags styrde jag, Malena och John svenskt midsommarfirande. På grund av vädergudarna (som uppenbarligen inte samarbetat alls detta halvår här) fick vi fira mestadels inomhus i min lägenhet. Jag och Malena fixade midsommarstång och hela kittet, bjöd våra internationella vänner på sill och nubbe samt dansade som grodor och lekte lekar.

 

Igår firade vi dansk midsommar, Sankt Hans, genom att traditionsenligt bränna en häxa (docka) på bål och sjunga danska visor. Jag köpte med mig marshmallows som vi grillade över eld, och det var en fantastisk sista lördag. Idag finslipar jag uppsats medans regnet smattrar ner. Senare i eftermiddag ska vi gå På Van Gogh, och ikväll äta middag på en av mina favoritrestauranger, Bazaar. Schemat är fullspäckat fram till hemsresa. Jag ska utnyttja tiden till max och förhoppningsvis spendera lite tid vid datorn.

 

VI SES I STOCKHOLM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0