Bazar

Jag var på en riktigt häftig restaurang igår. Bazar, som ligger i området De Pijp, hade en otroligt härlig atmosfär. Den fina ingången välkommnade in en i en mijö som är svår att besrkiva i ord. En stor cirkelformad bar i mitten och väggarna var prydda med häftiga orientaliska tapeter. Det var högt, högt i tak och i taket hängde coola taklampor i olika former och färger. Väggen bakom vårat bort var fylld med färska grönsker och gav en känsla av att man satt ute mitt på en marknad. Vi tog en av deras specialtetet med massor av grillat kött, ris, såser och tillbehör. Till efterrätt slog jag till på en Ben&Jerrys och regular coffe. När man beställer regular coffe på restaurangerna här får man oftast fint kaffe, antagligen Nespresso bryggt. Servicen var trevlig och snabb. Det bästa är att bara vi betalade 24 EURO var för hela kalaset, alltså väldigt studentplånboks-vänligt. Dit ska jag igen!



Vi fick bord under en "stjärnhimmel"



Tummen upp tycker Olof







Dagen till ära klädde jag upp mig i en guldig tröja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0