Sunday without the sun, so I guess it's just a simple day

Idag är det grått, regnigt och tråkigt. Det passar min dag som består av intensivt plugg och min kropp som är hängig med en smygande känsla av en ny förkylning. NEJ TACK säger jag. Ska försöka plugga så mycket som möjligt innan torsdag för då blir b-day för hela slanten. Min fina och efterlängtade föräldrar anländer torsdag kväll och stannar till söndag. 4 dagar efter det har jag salstenta i 'Working in groups' och behöver alltså komma igång ordentligt med tentaplugget dessa kommande dagar. Först har jag en uppgift i forskningmetoder att få klar till imorgon som denna vecka handlar om litteratursökning och granskning av 7 avhandlingar.

I fredags hängde vi här med pizza och öl innan ett par av oss stack iväg på "Legends: Ladies of soul special" på Paradiso. Klubben spelade bara gamla klassiska soul-låtar, mitt i natten kliver en grym sångerska upp på scen och drog av ett par klassiker (hon lät nästan som Lauryn Hill) och ännu senare körde ett gäng dansare ett grymt nummer. De visade musikvideorna till låtarna på en storbildsskärm och stämningen var mycket avlappnad och glad. Det var en bra kväll!


Jag, Maia och danska Sabine i mitt rum




Kommentarer
Postat av: Stina

Usch för att vara sjuk! Men snart är Mami & Papi hos dig med massor av energi. Du verkar ha det toppenmysigt och är så fuktig dom pluggar. Ska bli sååååå kul att komma o hälsa på. Puss!

2012-03-20 @ 19:23:05
URL: http://lifestyleblogs.se/girle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0