05:21

Klockan börjar närma sig halv 6, och jag har varit vaken sen 01:15 ungefär. Efter två timmars sömn vaknade jag av kraffsande och misstänksamma ljud från köksvrån. En mus! Flera i samma bostadsområde som mig har haft problem med möss, jag trodde jag hade blivit lyckligt lottat och kommit undan. För ett par veckor sedan hörde jag en springa inuti väggen, men efter jag försäkrat mig om att det inte finns några hål i väggarna trodde jag inte det skulle vara någon fara. Fel hade jag. Det måste finnas något kryphål under kylskåpet, det var därifrån det lät. Jag känner inte att dra ut kylskåt mitt i natten är någon bra idé, då det är så lyhört här. Jag hade fått tips om att spride ut lagerblad eller mynta håller de på avstånd. I brist på dessa varor slängde jag in en halv påse torkad lavendel under kylskåpet, och hoppades på det bästa. Funkar sådär, han/hon kommer tillbaka så fort jag varit tyst tillräckligt länge. Så just nu roar jag mig med att sitta i sängen och slänga värmeljus på kylskåpet så fort jag hör ett ljud. Funderar starkt på om jag borde sätta igång och tentaplugga när jag ändå är uppe. Jag har ju så sjukt mycket att lära mig idag. Jag har inte tid med det här! Inte ork heller för den delen.


Kommentarer
Postat av: Sandra

HAHAHA ELIN! I know how you feel! Uschan-buschan!

2012-05-19 @ 09:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0