C

Jag skrev tenta och fick C! Lättnad. Nu är det bara en uppsats kvar att knåpa ihop inom loppet av ungefär.. 10 timmar? Men jag jobbar bäst under press så det ska nog gå vägen. Imorgon kommer nämligen Maja! Då blir det häng i min kära stad som står på schemat. Förra våren åkte jag och Maja till London för shopping. Vi hängde mest på Primark som är mycket studentplånboksvänligt. Gissa om det blev både ett och två glädjerop när jag såg att de har öppnat en butik i utkanten av Amsterdam. I helgen tar vi tåget ut till Zaandamm och spenderar ett par timmar där.

För övrigt rullar mitt A-dam liv på väldigt behagligt. Jag åker hem om ca 4 veckor, vilket känns både tråkigt och kul. Jag har träffat fantastiska vänner här, som jag kommer att sakna väldigt mycket. Att det är en grym stad jag bor i gör det inte lättare. Samtidigt ska det bli skönt att komma hem till vardagen och livet, pojkvän, familj och vänner.

Innan hemfärd ska jag hinna med det sista i skolan i form av ett essay i Race and Ethnic Relations in Education. Jag lyckades snacka till mig att få skriva om diskriminering inom rekrytering istället för skolsystemet så det känns bra. Jag ska även fira midsommar och försöka ta mig ut på turer runt om i landet. 

Här kommer lite bildbevis på min fantastiska lördag: 

 
Utanför the EYE museum


Sunset


Min vän och även granne Jenna




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0