Lycka.

Jag har haft en fruktansvärt bra dag.


Till och börja med sov jag för första gången utan att vakna under hela natten. Från 24 till 09. Bara det gjorde en bra start på dagen. Jag drack sedan morgonkaffe med pojkvän på Skype. Satan i gatan vad jag längtar efter att få vakna på Åsen och dricka kaffe med honom in real life.


Jag har en tenta på måndag i Forskningsmetodik, vilket betyder att jag behövde plugga. Men. Det var 26 grader och sol ute, vilket gjorde att jag inte kände för att stanna inne...


Lösning:
Koka kaffe och hälla i termos, fylla på många vattenflaskor, göra picnic med ananas och hemmagjorda färsbiffar fyllda med fetaost, ta fram kurslitteratur och skönlitteratur i form av "Flyga Drake", hitta lämplig sjal. Sedan stoppa allt detta ned i cykelkorg, slänga på sig bikini och ny sommarklänning och trampa iväg till Albert Heijn. Slinka in och köpa en kompletterande ceasar-sallad. Hoppa in på Blokker (motsvarande Rusta) och köpa solkräm. Hänga den nyinköpta rosa solstolen på styret och knalla (det var omöjligt att cyckla med all packning) till den närliggande parken Westerpark. Hitta en gräsplätt som verkade bra. Jag tog en full med prästkragar. Slå upp solstolen, ställa cycklen en bit framför med sarongen hängande över ramen som ett solskydd och ställa korgen med mat under i skuggan. Placera sig i stolen, slänga upp ena foten på nedre delen av ramen och den andra på sadeln. Surpla kaffe och varja bok med bok. Locka dit vänner som kommer med glädje. Och ibland vifta med tårna i brisen som lämpligt nog infann sig i hettan. Snegla på omgivning och männsikor. Barn som leker. Ungdomar som är kära. Köpa Italiensk glass i ett stånd.


För att toppa upp detta, åka över till andra sidan "floden" utanför the EYE museum och sitta på kajen och titta på solnedgågnen, dricka öl och prata strunt med vänner. Köpa mer öl i affären och åka till favorithörnan vid kanalen Prinsengracht och prata mer strunt. Få SMS av pojkvän om att vi vann ESC. Åka hem och titta på finalnumrret. Somna med fönstret på vid gavel för att det är sommar ute.


Pure happiness.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt Elin! Har just högläst dina fina text för alla som finns vid frukostbordet idag, din syster med familj och jag och papi förstås. Alla tycker att du skriver sååååå bra. Kram Mami

2012-05-27 @ 10:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0